25/01/2016

Grans èxits i propostes de creadors emergents a la programació del Teatre de Salt 2017

Ramon Madaula i Roger Coma (L’electe), Pedro Casablanc (Yo Feuerbach), i Clara Segura (Conillet) són alguns dels noms destacats de la programació que inclou propostes de teatre, música, comèdia i circ

Un itinerari de teatre polític i reivindicatiu, amb espectacles com Revolta de Bruixes de Josep Maria Benet i Jornet o Hazte banquero sobre el cas Bankia dirigit per Simona Levi, són algunes de les apostes de la temporada

Mag Lari amb l’espectacle Lari Poppins inaugurarà la programació, que presenta també les comèdies Sota Teràpia, dirigida per Daniel Veronese i You Say Tomato de Joan Yago, actualment en cartell a Barcelona

El Teatre de Salt ha tancat la temporada 15-16 superant els 21.000 espectadors i amb activitat pràcticament diària entre funcions, residències o assaigs de companyies, i activitats d’escoles i entitats saltenques

Divuit propostes per a tot tipus de públics i de diversos gèneres (teatre, música, comèdia, circ...) conformen la programació del Teatre de Salt pel primer semestre del 2017. La temporada se sustenta en propostes avalades per la qualitat i èxit d’espectadors protagonitzades per grans noms de l’escena del país, però també proposa itineraris per aquells que vulguin descobrir noves perles escèniques i per aquells a qui els agrada el teatre compromès i reivindicatiu.

Sota l’epígraf “El millor teatre al costat de casa”, proposem 5 espectacles d’èxit. El Teatre de Salt acollirà, poc després de la seva estrena, l’obra finalista del Torneig de Dramatúrgia de Temporada Alta 2015, L’electe (4/03 21h), una comèdia de Ramon Madaula que interpreta ell mateix al costat de Roger Coma i que dirigeix Jordi Casanovas. El text explica com un polític ha d’afrontar, amb l’ajut del seu psiquiatre, el temor a parlar davant el públic, abans de la seva primera compareixença. També en el terreny de la comèdia es podrà veure un dels èxits d’aquesta temporada a la cartellera de Barcelona Sota Teràpia (21/03 21h), dirigida per l’argentí Daniel Veronese en la qual tres parelles comparteixen una sessió de teràpia. Mag Lari presentarà un xou per a tota la família, Lari Poppins (4/02 17h), un espectacle de màgia còmica, festiva i plena de complicitat amb el públic. Clara Segura tornarà a Salt per a presentar Conillet (30/03 21h), després de dos anys consecutius d’èxits i de bones crítiques, i l’actor Pedro Casablanc protagonitzarà Yo Feuerbach (18/02 21h) de Tankred Dorst, adaptada també per Jordi Casanovas.

Teatre per a remoure consciències

La programació d’aquesta temporada inclou també un itinerari amb propostes de teatre documental i reivindicatiu. Tres obres que tracten temes d’actualitat política i social que no deixaran a ningú indiferent. És el cas de Revolta de bruixes (19/03 18h), un text que Josep Maria Benet i Jornet va escriure l’any 1976 però de plena vigència, que interpretaran les joves actrius de la Kompanyia Lliure acompanyades pel saltenc Xicu Masó. Una altra proposta pensada per a remoure consciències és la que signa l’activista Simona Levi a partir de l’escàndol de Bankia: Hazte banquero. Tarjetas Black. Todo lo que quisieron contarte (11/03 21h). El cicle el tancarà una obra interpretada per la protagonista dels fets, Claudia (24/03 21h), segrestada poc després de néixer per una família de l’entorn militar de la dictadura argentina.

Petites joies escèniques

En altres ocasions, el Teatre de Salt ja ha programat espectacles de valors emergents o de petites companyies i directors que comencen a despuntar, i que es programen poc a les comarques gironines. Enguany l’aposta agafa un protagonisme especial amb 4 propostes ben diferents. La primera, el concert d’una de les veus més prometedores i joves del país: Paula Valls, coneguda per interpretar la cançó de l’espot de la Marató d’enguany, que oferirà un repertori de jazz, soul i funk en el concert Black & White (11/02 21h). Una de les altres joies escèniques que s’ha programat és l’espectacle de Roberto G. Alonso estrenat a la passada Fira de Tàrrega, A mi no me escribió Tennesse Williams (13/03 21h) en una funció que transcorrerà entre l’escenari i l’exterior del teatre. Completen el cicle, Be God Is (5/5 21h), premi al millor espectacle i millor actor (Oriol Pla) a la 20a mostra de Teatre de Barcelona i la comèdia You Say Tomato (10/4 21h) de Joan Yago, que acaba de celebrar les 100 funcions a Barcelona.

El Teatre de Salt ha programat, també, diverses funcions per a escolars de l’espectacle estrenat a Temporada Alta, Pell de llarinté, cua de tiré de Moisès Maicas, un conte tradicional mandinga. Completen la programació els espectacles de la temporada nadalenca (Els pastorets i Concert de Nadal a càrrec de La Selva Big Band i el Cor Geriona infantil i juvenil), un Concert Solidari del Cor Gospel Girona, La Fàbrica de Xocolata a càrrec de la Coral Rossinyol i Alimara i l’òpera infantil El petit escura-xemeneies a càrrec de l’Escola Coral del Conservatori Isaac Alvéniz de Girona.

Superant els 21.000 espectadors anuals

El Teatre de Salt ha tancat la temporada 15-16 superat els 21.000 espectadors, una xifra que inclou totes les activitats del teatre, des de les funcions de teatre professional i d’escoles, instituts i entitats socials saltenques. El teatre no solament exhibeix, sinó que s’ha convertit en un focus d’activitat pràcticament diària, ja sigui amb residències de companyies, assaigs d’escoles i altres activitats municipals.

Les entrades per a tota la programació de la temporada es posen a la venda avui mateix, a partir de les 12h, al web del Teatre de Salt i a la Llibreria 22 de Girona. Els socis de la Fundació La Ciutat Invisible tenen un 20% de dte en les entrades. Aquesta mateixa fundació organitza 4 activitats postfunció dels espectacles programats. El Teatre de Salt, un any més, participa en el programa Apropa Cultura, dirigit als cen­tres socials que treballen amb persones en risc d’exclusió social per facilitar l’accés al teatre. La programació s’inclou al cicle Escenaris – Teatre del Gironès 2016 un cicle de teatre professional coorganitzat pel Consell Comarcal del Gironès i la Diputació de Girona

ts16_ndp_presentaciotemporada.pdf