21/06/2017

Tancament de la temporada 2016 - 2017

EL TEATRE DE SALT TANCA LA TEMPORADA AMB MÉS DE 20.400 ESPECTADORS. LA PROGRAMACIÓ PROFESSIONAL D’ARTS ESCÈNIQUES ARRIBA AL 82% D’OCUPACIÓ AMB 30 ESPECTACLES I 37 FUNCIONS

Escoles i instituts locals, grups amateurs i activitats d’associacions saltenques conformen una programació paral·lela a la professional que dóna entitat a l’equipament i que haurà tingut prop de 13.000 espectadors.

El programa social i educatiu del Teatre de Salt ha acostat les arts escèniques a prop de 2.000 persones amb risc d’exclusió i a escolars, que han vist obres de teatre gratuïtament a les aules o al mateix teatre.

La programació de Temporada Alta permet veure espectacles internacionals de primer nivell al Teatre de Salt i el situa en el mapa d’equipaments d’arts escèniques més destacats de Catalunya.

Salt 21/6/17 - El Teatre de Salt tanca la temporada 2016-2017 consolidant la seva fortalesa com un dels equipaments d’arts escèniques més actius de les comarques gironines. 20.442 espectadors al conjunt de la programació, un 82.40% d’ocupació mitjana en la programació professional, i l’ús gairebé diari de les instal·lacions (tant en activitats obertes al públic, com en assaigs i residències), situen aquest equipament com un punt neuràlgic de l’activitat cultural a l’àrea de Girona.

Tot i que el Teatre de Salt és conegut per la seva programació d’arts escèniques, que aquesta temporada ha tingut 7.505 espectadors (Temporada Alta 16 + Teatre de Salt 17), també té una potent programació d’espectacles i activitats vinculades al teixit social i cultural de Salt. De setembre a juliol, hauran passat pel teatre 12.937 espectadors (en una població de 30.000 habitants) que hauran vist des activitats promogudes per centres educatius (IES Vallvera, Salvador Espriu, Salvador Sunyer, i les escoles El Pla, La Farga, etc), i entitats i associacions (Caritas, Coral Rossinyol, El Galliner, projecte juguem, Casal d’avis, Cor País meu, Fitag, Safareig, etc). En total hauran estat 75 activitats no professionals. Aquesta programació, amb els seus respectius assaigs i processos de creació, converteixen el Teatre de Salt en un centre viu i arrelat a la ciutat, que ha mantingut l’equipament obert pràcticament cada dia.

La programació professional d’aquesta temporada haurà tingut 30 espectacles (12 per Temporada Alta i 18 a la resta de la programació), amb 37 funcions (12 per Temporada Alta i 25 de la resta de programació). Els tres espectacles més vistos han estat Lari Poppins de Mag Lari (591 espectadors en 2 funcions), L’electe amb Ramon Madaula i Roger Coma (564 espectadors en 2 funcions) i Els pastorets a càrrec de la Cia. Safareig (512 espectadors en 2 funcions) fet que confirma la diversitat de gèneres i propostes per a diferents tipus de públics que conforma la programació.

A més, el fet de ser un dels principals escenaris de la programació de Temporada Alta, situa el Teatre de Salt en el mapa d’equipaments escènics més destacats de Catalunya i permet que tingui una programació internacional difícil de veure en un teatre local de les seves característiques. Aquesta temporada s’hi hauran vist, per exemple les actuacions de Milo Rau (Suïssa), Mauricio Kartun (Argentina) o Johnny Melville (Escòcia), només per citar tres exemples.

Aposta pels programes socials i educatius

El Teatre de Salt, equipament de l’Ajuntament de Salt que gestiona integralment Bitò, va començar fa uns anys un programa social i educatiu que compta amb el suport de l’Obra Social “la Caixa” amb el suport i la col·laboració de Fundació la Ciutat Invisible. Aquest programa ha
permès que aquesta temporada 1949 persones hagin pogut participar en les activitats programades ja sigui amb descomptes i entrades a preus reduïts o gratuïtes per a la programació professional, com activitats educatives al voltant dels espectacles i espectacles programats exclusivament per a escolars.

Entre altres projectes socials destaquen el programa Apropa Cultura que promou la inclusió social a través de la cultura (128 espectadors), el projecte ConArte que acosta els artistes a les aules trencant les barreres entre l’educació reglada i la creació artística ( 221 nois i noies de 3
instituts de Salt), el programa d’apropament del teatre als alumnes de les escoles de Salt que han assistit gratuïtament a veure l’espectacle Pell de llarinté (894 alumnes de 13 escoles de Salt) o l’espectacle La llavor del foc, que s’ha fet a 10 escoles de Salt i Girona (prop de 400 alumnes), el programa d’entrades gratuïtes a col·lectius amb risc d’exclusió social (49 persones de 2 entitats), avantatges a col·lectius culturals de Salt per a promoure l’accés a la cultura (biblioteca IU Bohigas, Eram, El Galliner, etc).

El Teatre de Salt també participa en un projecte que promou la Fundació La Ciutat invisible en el que hi participen tots els alumnes de l’escola La Farga de creació integral d’un espectacle del qual se n’han fet les funcions prèvies aquest mes de juny i que es presentarà en públic al teatre de Salt durant Temporada Alta. A aquest projecte hi participen els 385 alumnes d’aquesta escola de Salt.

ts17ndptancamenttemporada.pdf