31/03/2022

Cap de setmana de dansa al Teatre de Salt

El Teatre de Salt ofereix un cap de setmana de dansa amb els espectacles de Lali Ayguadé amb Akira Yoshida (Gizaki) i Roberto G. Alonso (Marúnica)

Gizaki inclou una conversa postfunció amb la companyia

Marúnica, de Roberto G. Alonso, és un espectacle de dansa familiar que fa un homenatge a la pintora Maruja Mallo

Salt, 31/03/22 – Seguim amb la programació del Teatre de Salt, aquest cap de setmana amb dues propostes de dansa. Es tracta dels espectacles de Lali Ayguadé amb Arkira Yoshida (Gizaki) i Roberto G. Alonso (Marúnica).

Gizaki és un espectacle de dansa ideat, coreografiat i interpretat per Lali Ayguadé Akira Yoshido, amb direcció d'Edu Pérez. El títol fa referència a una paraula en euskera que vol dir 'ésser humà' perquè és a partir d'aquest concepte que la parella ha explorat la complexitat humana. Gizaki sorgeix d’un espai limitat, de la coexistència dins l’habitació on la covid-19 ens va confinar com a societat. Des de la dansa contemporània i el break dance, el duet convida a analitzar l’ésser humà des de la dimensió física, a través de la forma i el moviment de les persones.

El muntatge va acompanyat d'una peça audiovisual de 10 minuts que complementa la temàtica, i una conversa postfunció on el públic podrà fer preguntes a la companyia, organitzat per El Club de La Ciutat Invisible.

Amb aquest espectacle, Lali Ayguadé va guanyar el Premi Butaca a la millor intèrpret femenina de dansa el 2021.

Marúnica és un espectacle de dansa familiar amb autoria, coreografia i direcció de Roberto G. Alonso i protagonitzat per Borja Fernández, Laura Marsal, Marta Serret i Laia Vancells. La peça fa un homenatge a l'obra de la pintora gallega Maruja Mallo, el geni de la qual quedà a l’ombra d’altres noms de la Generació del 27, com ara Dalí, Lorca o Buñuel. El muntatge visibilitza el vessant artístic, creatiu i feminista d’aquesta dona avançada a la seva època, amb un espai escènic sorprenent, inspirat en obres de l’artista i d’altres surrealistes com Giorgio de Chirico. A més, connecta amb l’imaginari de nens i nenes a través del simbolisme i el surrealisme. En definitiva, vol ser un deliciós viatge iniciàtic, poètic i lúdic a l'univers de Maruja Mallo per a tota la família (a partir de 5 anys).

Aquesta setmana, a més, tornem a obrir el bar del teatre, amb una nova direcció al capdavant del local.

ÀREA DE DESCÀRREGA
·  Fotografies en alta resolució
·  Imatges en vídeo per a mitjans audiovisuals

Teatre de Salt - Premsa